Yrityksen liikeidea ja arvomaailma

Kalatukku E. Eriksson Oy

Toiminta-ajatus

Laadukkaita kala- ja äyriäistuotteita ammattikäyttöön sekä vähittäiskauppojen asiakkaille.

Liikeidea

Kalatukku E. Eriksson Oy markkinoi itse valmistamiaan tai välittämiään laadukkaita kala- ja äyriäistuotteita elintarvikealan ammattilaisille tai yksittäisille kuluttajille. Tuotteet joko toimitetaan asiakkaalle tai ne ovat noudettavissa yrityksen noutopisteistä.

Kalatukku E. Erikssonin asiakkaat pystyvät keskittämään kaikki seafood-tilauksensa yhteen yritykseen. Suunnitelmallisella yhteistyöllä asiakkaat saavat parhaan hyödyn yrityksen laajasta ja laadukkaasta tuotevalikoimasta. Keskittämisen etuja ovat esimerkiksi kustannustehokkuus, laadunvarmistus, tilaamisen helppous ja toimitusvarmuuden parantaminen.

Yrityksessä vallitsevat arvot ja toimintaperiaatteet

Kalatukku E. Erikssonille tärkeitä arvoja ja niihin liittyviä käytännön tekoja:

• Laatu, henkilökunnan ammattitaito ja asiakastyytyväisyys
    • Työskentely- sekä laadunvarmistusmenetelmiä kehitetään jatkuvasti yhdessä viranomaisten, henkilökunnan, asiakkaiden sekä ulkopuolisten asiantuntijoiden kanssa.
    • Kalatukku E. Erikssonin tärkeimpiä voimavaroja ovat yrityksen hyvä maine, elintarvikehygienian vaatimukset täyttävä ja korkean tuotantokapasiteetin omaava oma tuotantolaitos Helsingissä, ammattitaitoinen henkilökunta, laaja raaka-aineiden ja välitystuotteiden toimittajaverkosto sekä muut luotettavat yhteistyökumppanit.
    • Yritys on investoinut voimakkaasti uusiin tuotantotiloihin, - menetelmiin sekä -laitteisiin. Käytännön esimerkkeinä korkean hygieniatason varmistusmenetelmistä mainittakoon, että laitoksessa UV-käsitellään kaikki sinne tuleva ilma sekä vesi. Infrastruktuuriltaan laitos on moderneimpia kalankäsittelylaitoksia.
    • Tuotantotilat sekä tuotannonohjaus on suunniteltu niin, että yritys pystyy valmistamaan sekä käsityötä vaativia ”räätälöityjä” tuotteita ja suurta tuotantokapasiteettia vaativia volyymituotteita.
  • Ympäristön huomioiminen
    Kalatukku E. Erikssonin tuotantolaitos on rakennettu ympäristöasiat huomioon ottaen.

• Yritys huolehtii styrox-jätteiden uusiokäytöstä sulattamalla styrox-laatikot omassa sulattamossa harkoiksi ja toimittamalla harkot uusiomuovin raaka-aineeksi. Jos styrox-jätteitä ei kierrätettäisi sulattamalla, ne päätyisivät sekajätteenä polttolaitoksiin.
    • Tuotannossa syntyvät muut jätteet lajitellaan mahdollisimman tehokkaasti jatkohyödyntämistä varten. Vuoden 2014 aikana yritys on siirtynyt energiajätteen keräämiseen ja energiajätteen osuutta jätteiden lajittelusta on saatu kasvatettua. Myös tuotannossa syntyvät sivutuotteet hyödynnetään rehuteollisuuden raaka-aineena.