21.03.2024
Boulevard Bar & Seafood -ravintola houkuttelee asiakkaita huippulaadukkaalla ruoalla ja tyylikkäällä konseptilla. Yhteistyö Kalatukku E. Erikssonin kanssa takaa kestävästi kasvatettujen ja kalastettujen merellisten raaka-aineiden saatavuuden, kun taas lapsiystävällinen lähestymistapa varmistaa, että myös tulevat sukupolvet kasvavat arvostamaan merenelävien ainutlaatuisuutta.
Vastuullisesti tuotettuihin mereneläviin ja kaloihin keskittyneellä huippuluokan kalaravintolalla Boulevard Bar & Seafoodilla riittää asiakkaita yleisestä taloussuhdanteesta huolimatta. Vastuullisuus on ravintolan arvomaailman ytimessä, sillä sellaisella toiminnalla turvataan kalaravintoloiden tulevaisuus tulevienkin sukupolvien iloksi.
—Asioilla pitää olla jatkumo, kuten kestävillä kalakannoilla ja laadukkaalla ruoalla, ravintoloitsija, keittiömestari Sylvester Soisalo toteaa. Samoin tyyli on iätöntä, joten arvostamme sitä muodikkuuden sijaan, hän tarkentaa liikeideaa.
Tukkurin valinta perustuu luotettavuuteen, ei hintaan
Ravintolan raaka-aineet tulevat Pohjoismaista, ainoastaan osterit tulevat Pohjois-Ranskasta. Missiona on valmistaa Pohjoismaiden parhaat kala- ja mereneläväannokset. Luottokumppani Kalatukku E. Eriksson toimii proaktiivisena tukkurina kaikissa tilanteissa – myös mahdollisten ongelmien ilmaantuessa. Ja juuri sellaista kumppania ravintola tarvitsee, sillä toimiala on jatkuvassa muutoksessa ja myllerryksessä.
—Alalle tulee jatkuvasti uusia tukkualan toimijoita, jotka houkuttelevat asiakkaita edullisemmilla hinnoilla. Sanon heille aina, että nämä suhteet perustuvat luottamukseen, eivät hintaan, Soisalo kertoo.
—Meidän erikssonilaisemme on avainasiakaspäällikkö Janne Sainio, joka on itsekin intohimoinen äyriäis- ja kalamies. Häneen saa yhteyden koska tahansa. Käymme paljon avointa keskustelua ideoista, mahdollisuuksista ja haasteista, Soisalo kiittelee.
—Ja mikäli esimerkiksi tiedustelemaani raaka-ainetta ei ole saatavilla, Sainiolla on aina ehdottaa jotain korvaavaa tilalle, hän summaa.
Voimavarana vahva usko ja luottamus omaa tekemiseen
Kalaravintola on haastavin ravintolan muoto: kun maa loppuu ja meri alkaa, samalla alkaa niin sanotusti ”villi länsi”. Kun merellä myrskyää, ei saada kalaa. Kun meri on jäässä, ei saada kalaa. Kun tapahtuu haveri, ei saada kalaa.
—Mikäli tällä alalla ei ole omaa luotettavaa tukkuria, tulee toiminnasta todella epävarmaa, Soisalo pohtii.
—Sen lisäksi, että olemme valinneet luotettavan toimijan kumppaniksemme, meillä on erittäin vahva usko ja luottamus omaan tekemiseemme. Näillä aineksilla voimme lunastaa asiakaslupauksemme joka päivä. Lisäksi asiakkailta saamamme järjettömän hyvä palaute saa meidät haastamaan sekä itsemme että erikssonilaiset huippusuorituksiin, hän kertoo.
Lapset ovat tulevaisuuden asiakkaita
Kaikki asiakkaat ovat yhtä arvokkaita. Puhuttaessa jatkumoista, lapsiperheissä nämä arvokkaat asiakassuhteet jatkuvat sukupolvelta toiselle. Soisalo tiimeineen haluaa osaltaan varmistaa, että ruokailuhetki on mukava kokemus kaikenikäisille. Niinpä pöytiin on varattu suojapapereita ja värikyniä, jotka kutsuvat pienet asiakkaat luovuuden äärelle. Monet näistä värikkäistä teoksista muistuttavat ainutlaatuisista hetkistä, joita on jaettu ruokaa odotellessa. Ja mikäli pikkuväelle uhkaa kuitenkin tulla väsymys, henkilökunnalla on pelisilmää järjestää heidän annoksensa tilausjonon ensimmäisiksi.
—Meillä joustetaan lasten mukaan. On tärkeää, että he viihtyvät ravintolassa ja nauttivat annoksista kasvaen samalla intohimoisiksi seafoodin ystäviksi, Soisalo visioi tulevaisuutta.