Kalajuttu, joka levisi koko Suomeen

11.08.2020

Kalatukku E. Erikssonilla ollaan tyytyväisiä. Laaja, vastuullinen tuotevalikoima, käsityö ja ylivertainen ammattitaito sekä sitoutunut henkilöstö ovat mahdollistaneet vaikeanakin keväänä laajentumisen pääkaupunkiseudulta koko valtakuntaan toimittavaksi kalatukuksi. Kalabusineksessa jutut jäävät helposti kalajutuiksi, mikäli tuotteiden laatuun ja logistiikkaan ei panosteta. Erikssonilla tämä pitkäjänteinen työ tuottaa nyt tulosta.

-Liityin Erikssonin porukkaan juuri tämän kevään poikkeuksellisimpaan aikaan, toteaa Janne Sainio, joka vastaa HoReCa-asiakkuuksista Helsingissä ja muualla pääkaupunkiseudulla. Tuolloin itseäni helpotti suunnattomasti ravintolan perusprosessien ymmärtäminen ja pystyin mielestäni jo lyhyelläkin kokemuksella löytämään asiakkaille henkilökohtaisia palveluratkaisuja. Luonnollisesti joustavalla logistiikalla oli tässä tilanteessa suuri rooli, kun päivämyyntiä oli mahdotonta ennustaa. Olen siis haasteellisesta alusta huolimatta tyytyväinen asiakastarpeiden ratkaisuihin, hän hymyilee. Jannen ravintolakokemusta täydentää monivuotinen työ Mitä tänään syötäisiin? –ohjelman ruokatiimissä. – Vähittäiskaupan asiakkaat saavat ideoita ravintoloista ja haluavat onnistua myös kotona. Ravintolatasoiselle ruoalle on siis kysyntää vähittäissektorilla. Pystymme palvelemaan Erikssonin tuotteilla myös kotiruokahifistelijöitä.

Avainasiakaspäällikkö Ilkka Turtiainen vastaa puhelimeen Savonlinnassa, mistä käsin hän palvelee Kalatukku E. Erikssonin HoReCa-asiakkaita muualla Suomessa. –Olen työskennellyt Kesprossa ja Kalatukku E. Erikssonilla jo vuosia. Iloitsen mm. siitä, että Kespron ja Kalatukku E. Erikssonin yhdistyminen avasi aivan kokonaan uuden maailman valtakunnallisesti kaikille asiakkaillemme. Kiinnostus ja tunnettuus kasvavat tasaisesti ja nimenomaan Erikssonin tuotteiden vastuullisuus on luotettavan laadun ohella yksi jatkuvasti luottamusta herättävä seikka valikoimasta puhuttaessa. Toiseksi voin todeta, että keskitetty malli mahdollistaa helpon tilaamisen ja pienet määrät tutustumista varten. Yhden tilauksen edut ovat suoraan ajassa, vaivassa ja rahassa mitattavia, hän jatkaa. Kerron mielelläni asiakkaille myös muista keskitetyn tilaamisen hyödyistä.

-Olen ylpeä Kalatukku E. Erikssonin 140-vuotisesta historiasta, koska yrityksen perusidea on läpi vuosien pysynyt ennallaan. –Laadukkaat tuotteet ja vaativat asiakkaat ovat kivijalkamme. Kalan käsittely on käsityötä, jota kehitetään jatkuvasti asiakastoiveiden mukaisesti. Tämän päivän hektisyys edellyttää meiltä ratkaisuja, jotka helpottavat asiakkaidemme arkea. Valmiiksi paloitellut, sesongin mukaiset ja jopa edelläkävijyyttä tarjoavat tuotteet löytyvät meiltä kyllä. Jos eivät löydy, niin kuuntelemme toiveita mielellämme. Mutta haluan kuitenkin nostaa esiin Erikssonin tasalaatuiset ja kilpailukykyiset lounastuotteet. Ethän unohda lisätä niitä vakiolistallesi, huikkaa Kimmo Lämsä, avainasiakaspäällikkö itä-länsi-akselilta.

Ota yhteyttä avainasiakaspäällikköösi:

Kimmo Lämsä, avainasiakaspäällikkö
Puh. 0207 639 309

Kimmo Lämsä

Ilkka Turtiainen, avainasiakaspäällikkö
Puh 0500 435 168

Ilkka Turtiainen

Janne Sainio, avainasiakaspäällikkö
Puh. 0207 639 306

Janne Sainio

Uusimmat aiheet

05.05.

Kapula vaihtuu. Kalatukku E. Erikssonin toimitusjohtajien terveiset

Kalatukku E. Erikssonin toimitusjohtajan kapula vaihtuu Mika Jääskeläisen jättäessä 16 vuoden työrupeaman jälkeen kalatukun taakseen.

Kalatukku E. Erikssonin ruoriin tarttuu 5.5. alkaen foodservice-tukkukaupan ammattilainen Mikko Poikolainen.

Lue lisää
29.04.

Kaj Roering ja Sami Pokkinen Avainasiakaspäälliköiksi (KAM) Kalatukku E. Erikssonille

Sami Pokkinen ja Kaj Roering  ovat liittyneet Kalatukku E. Erikssonin myyntitiimiin vastuullaan omat foodservice-asiakkuudet ja uusasiakashankinta. Molemmilla on vankka kokemus kalakaupasta. Sami on työskennellyt aiemmin foodservice-kentässä ja vähittäiskaupan myyntitehtävissä. Lisäksi Samilla on kokemusta kalatehtaan tuotannosta. Kajn tausta on kalaliikkeen tuotannosta ja myyntitehtävistä. Jatkossa Kaj tulee myös toimimaan aktiivisesti Kespro-yhteistyössä.

Lue lisää
30.12.

Keskeiset menestystekijät siivittävät kasvua

Uutena vuotena on tapana tehdä lupauksia. Me lupaamme tehdä kaikkemme, että toimintamme taso pysyy yhtä erikssonilaisena ja parempanakin, kuin se on tähän saakka ollut. Arvioimme, että koronarokotteen myötä maailman meno normalisoituu viimeistään kesän jälkeen. Jos olimme erityistilanteessa, poikkeusvuonna 2020 sopeutuvaisia, niin tulevana vuonna 2021 lupaamme olla edelleen luottamuksenne arvoisia niin laadussa, vastuullisessa ja laajassa valikoimassa, toimitusvarmuudessa kuin palvelussakin.

Lue lisää

Kalaa ja äyriäisiä
tuoreena ja pakasteena

Valikoimamme koostuu lähes tuhannesta eri seafood-tuotteesta, lisäksi valmistamme käsityötä vaativia räätälöityjä tuotteita sekä suuria tuotantokapasiteetteja vaativia volyymituotteita. Saaliiksi on kertynyt myös runsaasti kala-alan asiantuntijuutta, jota jaamme mielellämme.