Keskeiset menestystekijät siivittävät kasvua

30.12.2020

Foodservice asiakkaiden näkökulmasta kalatuotteiden laatu ja toimitusvarmuus ovat heidän toimintansa kannalta keskeisiä menestymisen edellytyksiä ja kasvun mahdollistajia. Vähittäiskauppojen kala-ammattilaisten vastauksissa mainintoja saa myös hinta, koska kalan rooli kaupan markkinoinnissa on merkittävä. Selvitimme näitä ajatuksia vuonna 2020 Kalatukku E. Erikssonin brändityöhön liittyvällä tutkimuksella.

Loppuvuoden mediajulkaisut nostivat juuri kalatuotteiden laadun ja toimitusvarmuuden esille kriittisessä valossa. Kalatukku E. Erikssonilla voitiin kuitenkin olla tyytyväisiä. Toimitettavat kalavolyymit ja oman jalostuslaitoksen valmistamien tuotteiden määrät ovat kasvaneet viime kuukausina merkittävästi, mikä muun muassa kertoo suomalaisten halusta syödä enemmän kalaa. Parasta kasvussa on se, että kiinnostus kohdistuu yhä enemmän kotimaisiin kaloihin.  Suomalainen työ ja suomalaiset tuotteet kiinnostavat.

Kalatukku E. Erikssonin asiakasmäärien kasvu vuonna 2020 oli huikea. Sitä edesauttoivat myyntihenkilöidemme aktiivinen uusasiakashankinta ja tiedottaminen Kalatukku E. Erikssonin vahvuuksista, sekä yhteistyö K-ryhmän kanssa. Erikssonilainen laatu pysyi hyvänä ja poikkeusvuoden poikkeusvolyymit poikkeuksellisen suurelle määrälle asiakkaita pystyttiin toimittamaan varmasti. Kiitos luottamuksesta.

Kalatukku E. Erikssonin osaaminen ja laatu tunnetaan yhä laajemmin koko valtakunnassa

Kumppanimme K-ryhmä on menestynyt toteuttamalla pitkäjänteisesti ja johdonmukaisesti strategiaansa. Olemme ylpeitä, että saamme olla samassa veneessä. Toteutamme omaa strategiaamme systemaattisesti ja yhteistyössä K-ryhmän kanssa, koulutamme asiakkaitamme, kouluttaudumme itse, rakennamme brändiä sekä suunnittelemme tulevaisuutta.

Uutena vuotena on tapana tehdä lupauksia. Me lupaamme tehdä kaikkemme, että toimintamme taso pysyy yhtä erikssonilaisena ja parempanakin, kuin se on tähän saakka ollut. Arvioimme, että koronarokotteen myötä maailman meno normalisoituu viimeistään kesän jälkeen. Jos olimme erityistilanteessa, poikkeusvuonna 2020 sopeutuvaisia, niin tulevana vuonna 2021 lupaamme olla edelleen luottamuksenne arvoisia niin laadussa, vastuullisessa ja laajassa valikoimassa, toimitusvarmuudessa kuin palvelussakin.

Varaudumme myös siihen, että asiakaskuntamme kasvaa entistä laajemmaksi eikä tuotantokapasiteettimme lopu kesken. Tämä on hyvä suunnitelma.

Hyvää vuotta 2021. 

Uusimmat aiheet

17.12.

Laatu on pitkäjänteinen matka - myös poikkeusvuonna

Kuluva vuosi erityispiirteineen on vaikuttanut vahvasti kaikkiin sidosryhmiimme. Yllättäviltä haasteilta emme mekään välttyneet, mutta päällimmäisenä tunteena on ilo onnistumisista. Näistä pitkäjänteinen laatutyö, valtakunnallinen toiminta, yhteistyö K-ryhmän kanssa, suomalaisten villikalojen suosion kasvu ja oma henkilökunta vain muutamia mainitaksemme.

Lue lisää
05.11.

HIENOAROMINEN JA PIENIJYVÄINEN MUIKUNMÄTI MUISTUTTAA RAKENTEELTAAN KAVIAARIA

Muikunmäti on Saimaan puhtainta kultaa. Huikean raaka-aineen arvo perustuu makuun, käsityöhön ja saaliin määrään.

Lue lisää
05.10.

Järvilohien kutupuuhat livenä WWF:n kalakameran avulla

Haluamme vaalia kestäviä kalakantoja ja mahdollistaa luonnon monimuotoisuuden jatkvuuden. WWF:n kalakamera tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden tutustua äärimmäisen uhanalaisten järvilohien ja taimenien kohtaamiin uhkiin. Kalakamera auttaa ymmärtämään virtavesiluontoa ja sen monipuolista lajistoa. Seuraa kalakameraa täällä.

Lue lisää

Kalaa ja äyriäisiä
tuoreena ja pakasteena

Valikoimamme koostuu lähes tuhannesta eri seafood-tuotteesta, lisäksi valmistamme käsityötä vaativia räätälöityjä tuotteita sekä suuria tuotantokapasiteetteja vaativia volyymituotteita. Saaliiksi on kertynyt myös runsaasti kala-alan asiantuntijuutta, jota jaamme mielellämme.