Palautukset ja reklamaatiot
27.7.2023
REKLAMAATIOT JA TUOTEPALAUTUKSET
Saapuva kuorma ja asiakirjat tulee mahdollisuuksien mukaan aina tarkastaa kuljettajan läsnä ollessa. Asiakkaan kuitattua kuorman vastaanotetuksi, siirtyy vastuu toimituksesta asiakkaalle.
Tuotepalautukset tulee aina sopia myynnin asiakaspalvelun kanssa, kuljettajalla ei ole lupaa ottaa tuotteita takaisin ilman erillistä pyyntöä. Reklamaatiot tehdään ensisijaisesti sähköpostitse, myös akuuteissa tapauksissa puhelimitse kontaktoinnin jälkeen.
REKLAMAATIOT
Tuotereklamaatiot tulee tehdä vuorokauden (24 h) kuluessa kuorman vastaanottamisesta. Reklamoitavaa tuotetta ei saa hävittää ilman tavarantoimittajan hyväksyntää. Asiakaspalvelun kanssa on sovittava, saako tuotteet hävittää vai palautetaanko ne. Hyvitysvelvollisuus raukeaa, jos tuotteet hävitetään ilman lupaa, tai niitä ei palauteta sovitusti seuraavan tavarantoimituksen yhteydessä.
Ottaessasi yhteyttä asiakaspalveluumme varaathan seuraavat tiedot saataville:
- Asiakasnumero/toimipisteen nimi
- Toimituksen lähetyslistan numero/toimituspäivä, katso kollitarra.
- Tuote/tuotenumero ja pakkauspäivä, pyyntipäivä sekä viimeinen käyttöpäivä
- Tarkka kuvaus reklamaation syistä (mm. vika maussa tai koostumuksessa, pakkaus rikkoutunut, jäät sulaneet, jääpussi hajonnut, tuotteessa vierasesine, muu laatuvirhe – millainen?)
- Laatuvirheen ollessa kyseessä, liitä mukaan kuva tuotteesta, sekä tuotteen pakkauksesta kts. kuvausohje
Elävät tuotteet, hummerit, ravut, simpukat ja osterit tulee tarkastaa vastaanottotarkastuksen yhteydessä ja kuolleista tulee olla välittömästi yhteydessä Kalatukku Erikssoniin.
TUOTEPALAUTUKSET
Ylimääräisenä toimitetut, väärin toimitetut tai vaurioituneet tuotteet palautetaan seuraavan tavarantoimituksen yhteydessä. Palautettavien tuotteiden tulee olla pakattuina alkuperäisessä pakkauksessaan. Kylmäsäilytystä vaativat tuotteet tulee säilyttää kylmässä noutoon saakka.
Kalatukku E. Eriksson ei ota vastuuta väärin tilatuista tuotteista. Tällöin emme ole velvollisia ottamaan tuotteita takaisin.
PERUUTUSEHDOT
Tilaukset tulee peruuttaa oman toimitusrytmin mukaisesti. Oman toimitus rytmin saat myynnin asiakaspalvelusta.
- 48h-rytmi tilaukset, peruutukset ja määrien muutokset 48 tuntia ennen toimitusta
- 24h-rytmi tilaukset, peruutukset ja määrien muutokset 24 tuntia ennen toimitusta
- Oman jakelun tilaukset, peruutukset ja määrien muutokset aamutoimituksiin toimitusta edeltävänä päivänä kello 16 mennessä, saman päivän toimituksiin tilaukset, peruutukset ja määrien muutokset kello 9 mennessä kuluvana aamuna.
Suosittelemme ennakkotilaamaan kaikki välitystuotteet hyvissä ajoin, esimerkiksi tuontikalat. Näin varmistat tuotteelle paremman saatavuuden.
KUVAUSOHJE
- Ota kuva tuotteen etiketistä.
2. Ota kuva tuotteen eränumerotarrasta, niin että viivakoodin teksti näkyy selkeästi.
3. Ota kuva virheestä esim. sulaneet jäät, rikkinäinen file.